i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 08 říj 2019, 19:55

Zdravím,

Mám ročný i40 (05/2018) odkúpený pri 19 000 km od Hyundai Slovensko (tzv. manažérske auto) Po cca 3000 km začalo auto pri prudkej akcelerácii vydávať od motora zvláštny rezonačný zvuk. Neprenáša sa to na riadenie a ani na karosériu ale zvuk je to brutálny. Dnes som bol v Hyundai Zvolen a povedali mi, že to je prirodzený zvuk motora, že to sa motor tak bráni podtáčaniu (samozrejme kravina)...ja však motor nepodtáčam.... Aktuálne má auto 32 000 km . Jeden servisák mi však v Hyndai naznačil, že by to mohla byť dvojhmota....až mi prišlo zle však auto ma rok a 32000 km...Môže to byť spojka ? Uzavrel to technik ako som už spomenul ,,nič vážne,, prirodzené..... Vopred ďakujem za radu....

Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 2708
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od petzl62 » 08 říj 2019, 21:16

Ad jedna,může mít pravdu servisák a dvouhmota je potenciální důvod a stejné symptomy byly u mě turbo... Vyměněno na záruku.
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
spotřeba od 8/2017 - 6,9l/100km
Aktuálně 98000 km
Verva 100,Efecta95+VIF/Millers Petrol Power
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12414
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Axel.Foley » 09 říj 2019, 07:07

Pokud vím, 1,7 CRDi dvouhmotu nemá. Alespoň u Tucson-a.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 09 říj 2019, 09:01

petzl62 píše:
08 říj 2019, 21:16
Ad jedna,může mít pravdu servisák a dvouhmota je potenciální důvod a stejné symptomy byly u mě turbo... Vyměněno na záruku.
Ďakujem za odpoveď a v akej fáze Vám pristúpili na výmenu ...Mám na mysli čo sa muselo udiať aby uznali, že je to turbo...u mňa totiž ani podozrenie nevzniesli tým smerom... To som im ani nevravel, že keď je aktuálne vonku chladnejšie a vlhko pri rannom studenom štarte a následnom pohnutí mi akoby ,,hvizdne,, buď turbo, alebo remeň je to len pri prvom rannom štarte. Pokiaľ mám auto v garáži tak samozrejme nie... Úprimne Vám poviem som z toho trochu zúfalí . Najhoršie je, že v servise sa na mňa už pozerajú ako na....

Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 09 říj 2019, 09:07

Axel.Foley píše:
09 říj 2019, 07:07
Pokud vím, 1,7 CRDi dvouhmotu nemá. Alespoň u Tucson-a.
Dobrý deň,

Uvedený výrok o spojke padol len mimochodom a na moje udivenie mi chalan povedal, že mali Tuscon-a s 30 000 km a menili mu spojku .... No nepamätám si či hovoril len spojku, alebo dvojhmotu tak v tom by som Vám asi klamal ak by som tvrdil že má. Nerozumiem sa až tak do týchto vecí...

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12414
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Axel.Foley » 09 říj 2019, 11:40

Bohužel, vše je možné...

Bylo by možné sednout si s někým do auta a ten zvuk nahrát třeba na mobil? A pak postnout třeba přes ulozto...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 09 říj 2019, 12:16

Určite sa o to v krátkom čase pokúsim a dám to na YouTube (odkaz pridám sem)....

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12414
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Axel.Foley » 09 říj 2019, 15:53

Jj
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 2708
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od petzl62 » 10 říj 2019, 00:16

Pavol23 píše:
09 říj 2019, 09:07
Axel.Foley píše:
09 říj 2019, 07:07
Pokud vím, 1,7 CRDi dvouhmotu nemá. Alespoň u Tucson-a.
Dobrý deň,

Uvedený výrok o spojke padol len mimochodom a na moje udivenie mi chalan povedal, že mali Tuscon-a s 30 000 km a menili mu spojku .... No nepamätám si či hovoril len spojku, alebo dvojhmotu tak v tom by som Vám asi klamal ak by som tvrdil že má. Nerozumiem sa až tak do týchto vecí...
1,7 CRDi a jaký výkon? 85kW nemá dvouhmotu,100+104kW bohužel má... a dle roku výroby myslím, že to bude 104kW a tam je dvouhmota...
https://granex.cz/autodily/hyundai/i40/ ... Id=6447602
Komplet sada cca 16 tis cca 640 €...lepší než jsem čekal. Ale s prací to bude za 1000€ :(
No ale pořád lepší,než za origo v autorizáku přes 40tis...1600€ [-o< Pokud to tedy bude setrvák a spojka.
Bude li to turbo... No při nájezdu 32tis. km bych se ani nezajímal co by bylo potřeba splnit.To je na turbo sakra brzo a je vidět, jak se asi dotyční manažéri k vozidlu chovali #-o
Vzhledem k tomu, že vozidla :hyu: neservisuju v "autorizovaném" servisu, ale "pouze" ve značkovém servisu :wink:, toho bylo docela dost. Ofocená servisní kniha se záznamy o servisních prohlídkách. Jen chci upozornit, že servisní interval 30tis. km jsem neakceptoval a olej se měnil každých 15tis. km se zápisem do servisní knihy- na mou žádost. Interval 30tis. km u dieslu je naprostá zhovadilost, pokud má vozidlo(motor) něco vydržet co do spolehlivosti... Na tom jsme se hned zezačátku s techniky i mechaniky shodli. Servisní listy s úkony, které byly prováděny u servisních prohlídek, atesty a specifikace olejů atd. atd. Posouzení technikem mého servisu- s písemným vyjádřením a popisem závady a já nevím co ještě. Všechny tyhle úkony vyřizoval tento můj servis. Vše odeslat do "autorizovaného" servisu, který reklamaci turba na centrále vyřizoval . Po schválení jsem auto odvezl do "autorizovaného" servisu, který výměnu turba prováděl,samozřejmě se zapůjčením náhradního vozidla po dobu opravy zdarma.
Já si pak jen v autorizovaném servisu vyzvedl opravené vozidlo s novým turbem a novým olejem- podmínka, při výměně turba.
Cena garanční opravy včetně turba 63tis. bez dph ](*,) Cena nového turba 48 tis. Byl to motor 1,6CRDi 85kW, najeto 118 tis. km. Ale je to 4roky zpět. Teď má už naběháno 190tis. km a jen si vrní a nový majitel(ka) si přede s ním... =D>
Ale s tím vším by jsi ty mít vůbec problémy neměl mít.
Každopádně bych změnil servis co se posouzení problému týká- pokud je to možné... :idea: :-k
A co se pískání týká, chtělo by to zkontrolovat napínací kladku na řemenu alternátoru a kompresoru atd.
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
spotřeba od 8/2017 - 6,9l/100km
Aktuálně 98000 km
Verva 100,Efecta95+VIF/Millers Petrol Power
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12414
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Axel.Foley » 10 říj 2019, 07:00

Ad příspěvěk výše od petzl: Omlouvám se za mystifikaci. Uniklo mi, že i40 má jiné výkonové spektrum.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 10 říj 2019, 09:42

Axel.Foley píše:
09 říj 2019, 11:40
Bohužel, vše je možné...

Bylo by možné sednout si s někým do auta a ten zvuk nahrát třeba na mobil? A pak postnout třeba přes ulozto...
Tak som sa to pokúsil nahrať (ospravedlňujem sa za slabý zvuk a môj výkon ...snažil som sa to nahrať sám takto to vyšlo :
Počuť to dva krát a to v uvedených časoch : od 1:05 do 1:10 min a slabšia pri 4:30 do 4:35

https://www.youtube.com/watch?v=tMHZX7DSLKU

Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 10 říj 2019, 09:49

petzl62 píše:
10 říj 2019, 00:16
Pavol23 píše:
09 říj 2019, 09:07
Axel.Foley píše:
09 říj 2019, 07:07
Pokud vím, 1,7 CRDi dvouhmotu nemá. Alespoň u Tucson-a.
Dobrý deň,

Uvedený výrok o spojke padol len mimochodom a na moje udivenie mi chalan povedal, že mali Tuscon-a s 30 000 km a menili mu spojku .... No nepamätám si či hovoril len spojku, alebo dvojhmotu tak v tom by som Vám asi klamal ak by som tvrdil že má. Nerozumiem sa až tak do týchto vecí...
1,7 CRDi a jaký výkon? 85kW nemá dvouhmotu,100+104kW bohužel má... a dle roku výroby myslím, že to bude 104kW a tam je dvouhmota...
https://granex.cz/autodily/hyundai/i40/ ... Id=6447602
Komplet sada cca 16 tis cca 640 €...lepší než jsem čekal. Ale s prací to bude za 1000€ :(
No ale pořád lepší,než za origo v autorizáku přes 40tis...1600€ [-o< Pokud to tedy bude setrvák a spojka.
Bude li to turbo... No při nájezdu 32tis. km bych se ani nezajímal co by bylo potřeba splnit.To je na turbo sakra brzo a je vidět, jak se asi dotyční manažéri k vozidlu chovali #-o
Vzhledem k tomu, že vozidla :hyu: neservisuju v "autorizovaném" servisu, ale "pouze" ve značkovém servisu :wink:, toho bylo docela dost. Ofocená servisní kniha se záznamy o servisních prohlídkách. Jen chci upozornit, že servisní interval 30tis. km jsem neakceptoval a olej se měnil každých 15tis. km se zápisem do servisní knihy- na mou žádost. Interval 30tis. km u dieslu je naprostá zhovadilost, pokud má vozidlo(motor) něco vydržet co do spolehlivosti... Na tom jsme se hned zezačátku s techniky i mechaniky shodli. Servisní listy s úkony, které byly prováděny u servisních prohlídek, atesty a specifikace olejů atd. atd. Posouzení technikem mého servisu- s písemným vyjádřením a popisem závady a já nevím co ještě. Všechny tyhle úkony vyřizoval tento můj servis. Vše odeslat do "autorizovaného" servisu, který reklamaci turba na centrále vyřizoval . Po schválení jsem auto odvezl do "autorizovaného" servisu, který výměnu turba prováděl,samozřejmě se zapůjčením náhradního vozidla po dobu opravy zdarma.
Já si pak jen v autorizovaném servisu vyzvedl opravené vozidlo s novým turbem a novým olejem- podmínka, při výměně turba.
Cena garanční opravy včetně turba 63tis. bez dph ](*,) Cena nového turba 48 tis. Byl to motor 1,6CRDi 85kW, najeto 118 tis. km. Ale je to 4roky zpět. Teď má už naběháno 190tis. km a jen si vrní a nový majitel(ka) si přede s ním... =D>
Ale s tím vším by jsi ty mít vůbec problémy neměl mít.
Každopádně bych změnil servis co se posouzení problému týká- pokud je to možné... :idea: :-k
A co se pískání týká, chtělo by to zkontrolovat napínací kladku na řemenu alternátoru a kompresoru atd.

Posielam video, kde je to počuť (rezonácia) v čase (min) od 1:05 do 1:10 a slabšia v čase 4:30 do 4:35 https://www.youtube.com/watch?v=tMHZX7DSLKU
Posúďte sám či to riešiť (prvý krát som to spozoroval po cca 3 000 km od zakúpenia a to na dovolenke v Španielsku na diaľnici- auto malo cca 22 000 km)

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 2708
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od petzl62 » 10 říj 2019, 12:06

Paľo, rozhodně řešit.
Ten zvuk je dost brutální. Přepošlu kamarádovi a uvidíme co poví. S dvouhmotou nemám zkušenost, ale zvuk je to hodně podobný tomu, co jsem měl i já s turbem.
Nicméně o tomto prohlásit, že je to normální- to už chce odvahu :shock:
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
spotřeba od 8/2017 - 6,9l/100km
Aktuálně 98000 km
Verva 100,Efecta95+VIF/Millers Petrol Power
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 12414
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Axel.Foley » 11 říj 2019, 06:46

:shock: Brutus zvuk, petzl má pravdu - řešit :!:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Pavol23
Příspěvky: 7
Registrován: 04 říj 2019, 10:00

Re: i40 1,7 CRDi - Rezonácia od motora pri zrýchlení od 1800 ot. (prudká akcelerácia)

Příspěvek od Pavol23 » 11 říj 2019, 07:55

OK zatiaľ Vám ďakujem na názory ....idem sa dnes objednať do servisu , kde bolo auto zakúpené (https://www.ekoauto.sk/) a dúfam, źe tam sa nebudú tváriť, že všetko je OK. Budem Vás o výsledku informovať.... PS. Ak ešte niečo niekto má píšte som vďačný za každý postreh...

Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“