H1 motory

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jirk
Příspěvky: 9
Registrován: 26 dub 2008, 17:52

H1 motory

Příspěvek od jirk »

Zdravím všechny,

prosím o radu.
Budu kupovat H1 starší model, na převážení stav. materiálů nejlépe třímístný. Nevím si však rady s motorem. Pokud jsem dobře četl, dělal se 2,3 benzín, 2,5d cca 70kw a 2,5crdi 103kw. Jedná se mi spíše o servisní náklady a životnost ne o výkon. Mohl by být i benzín+LPG na který jsem zvyklý a nevadí mi, měl by být ale o cenu přestavby levnější jinak to nemá moc význam.
Popradte prosím jak je to ze servisem, zivotností motorů, případně jestli někdo nedával LPG zástavbu a jaký tip.

moc děkuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: H1 motory

Příspěvek od Espero »

Nejsem automobilní technik, ale pokud vím, tak benzínové motory se už dlouho do H1 nedávají, neboli budou k sehnání hlavně ve starších vozech kolem 10 let a více. Předpokládám, že nebudeš kupovat tak starý vůz a proto benzinový motor by nepřicházel v úvahu. Asi mluvíš o právě vyběhlém modelu H1 a ne o H1 New. U vozidel do roku 2008 se můžeš setkat se dvěma motory o objemu 2,5 litru, CRDi a TCi, TCi je slabší, mám ho i já 73 kW (motor D4BH), nevýhodou je, že ho můžeš snadno zadřít, pokud ho budeš na dlouhých cestách trvale honit u horní hranice výkonu. Rozdíl mezi oběma motory bude i v systému přeplňování. TCi má nepřímo řízené vstrikování, CRdi je o něco výkonnější (kolem 100 kW) a nemá ten hendikep se špatnou konstrukcí chadících kanálů v bloku motoru. Servisní náklady zatím nemám vysoké, pouze olej a filtry, jednou se podělalo něco na svorkovnici u turba, tak mi to opravolali asi za 600,- Kč (najeto 63 tis. Km). Nevýhodou je, že tyto motory mají krátký servisní interval výměny oleje a to provoz prodražuje, proto je pro mě při častější výměně výhodnější kupovat levnější olej (já v pohodě používám 15W-40) a kupodivu proti tomu nemají nic ani servisy. Nejezdím s tím ale v zimě, takže tento olej není tolik extrémně tepelně namáhán. Já mám u TCi servisní interval 10 tis. km, u CRDi je tuším 15 tis. km. Palivové filtry se mění po 30 tis. km (náklad v řádu stokorun). Výměna rozvodového řemene se uvádí po 80 tis. Km, což je ale dosti brzo, například Renault, mám jako druhé auto dacii s motorem 1,5 Dci z Megana nařizuje výměnu rozvodového řemena až ve 120 tis. km při servisním intervalu 20 tis. Km a tam používám oleje 5W-40 při každodenním ježdění. Ostatní je pak otázka životnosti dílů, které se mohou kus od kusu lišit v závislosti jak na kvalitě každého jednoho dílu, tak na způsobu používání. Spotřeba je v dlouhodobém průměru cca 9,2 litru nafty u TCi. U CRDi nemám praktické zkušenosti, bude to asi obdobné. Servisy ve značkových opravnách jsou drahé, servisní hodina vč. DPH tam přesahuje 1000,- Kč a tak se snažím servisovat jak se dá a zatím se mi to jakž takž daří. Např. v Autopalace v Butovicích po mě chtěli za 50 tis. km servis něco přes 9 tis. Kč, dal jsem to do Auto Rollo u Berouna a tam mi to udělali za necelých 3,5 tis. Kč + olej jsem si dával sám, sehnal jsem ho v akci za asi 90 Kč za litr. Vejde se tam nějakých 5,5 litru, takže musíš kupovat 6, zbytek stačí na dolévání po celý interval, takže mě to přišlo na cac 4 tis. kč. Co se životnosti týká, tak na obou STK mi řekli, že mám emise asi tak na hodnotch 1/3 povoleného limitu, což značí, že motor je ve skvělé kondici. Myslím, že životnost motoru jako takového bude vysoká, i přes 400 tis. km, ale to nebude platit pro příslušenství (turbo a vstřikovače), kde očekávám životnost podstatně kratší, kdy mi to klekne však nechci raději ani hádat.
Naposledy upravil(a) Espero dne 30 lis 2010, 07:43, celkem upraveno 1 x.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Karel Švarc
**
Příspěvky: 104
Registrován: 18 črc 2008, 08:46
Bydliště: Č. Budějovice

Re: H1 motory

Příspěvek od Karel Švarc »

Zdravím, no já bych se vůbec nerozmýšlel. Jedinou schůdnou možností je CRDi. Větší servisní intervaly, na rozvodech je řetěz a hlavně ten výkon. Jestli jak píšeš budeš vozit materiál tak to auto dost ztěškne a 70 kW je málo. Já mám teda 4x4 bus a to váží v pohotostním stavu 2320kg (váženo na rampě), naložený budeš taky tak a 100 kW od CRDi je tak akorát. Mám možnost to porovnávat s Renault trafic (jen 100 koní), ten je lehčí, ale hlavně šestirychlostní (motor se dá lépe využít) a není to žádná sláva. Jo a jezdím s H1 za 10l/100km smíšený provoz.
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: H1 motory

Příspěvek od Maros Hupka »

Absolútny súhlas s Karlom. A čo sa týka servisu, len bežná údržba každých 15000km - mením len olej a filtre u bratranca v servise. Mám najazdené, 185000km po 5 rokoch a som maximálne spokojný.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: H1 motory

Příspěvek od oltcitak »

Ahoj Maros,sa mi zda prvy(jeden z prvych) Starexak na fore =D>
Otazka: kde mas spraveny chip,za kolko,ako dlho a s akymi skusenostami? Diky.

PS k povodnej otazke: tiez si myslim,ze treba ist do CRDi,ale ani starsie typy niesu zle,dokial si clovek da bacha na prehrievanie(treba externe cidlo teploty medzi valce) :-k
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 202
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: H1 motory

Příspěvek od Maros Hupka »

Chipli mi to v "Profituning" v Bratislave na Vajnorskej, majú tam aj motorovú brzdu, takže hneď to aj merajú... Mám to asi od mája 2007 a som spokojný. Myslím že som vtedy platil cca 10.000Sk
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
jirk
Příspěvky: 9
Registrován: 26 dub 2008, 17:52

Re: H1 motory

Příspěvek od jirk »

Zdravím,

ještě jsem nic nekoupil, mám možnost ale CRDI 2007 za dobré peníze tak do toho jdu. Dočetl jsem se ale o obecně nižší spolehlivosti motorů comon rail. Tak teď zase nevím, spolehlivost je u mě dost podstatná. Vídávám teď u pump zase bionaftu SMN 30 tedy třicetiprocentní, úspora ale nebude velká tak cca 1kč/l.
Chtěl bych se Vás tedy zeptat jestli to někdo nezkoušel, nebo zdali SMN možno bez rizik do CR používat.
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: H1 motory

Příspěvek od oltcitak »

bionaftu do commona nedavat,hlavne pri nizkych teplotach sa vyzraza a pozapchava co sa da [-X
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Karel Švarc
**
Příspěvky: 104
Registrován: 18 črc 2008, 08:46
Bydliště: Č. Budějovice

Re: H1 motory

Příspěvek od Karel Švarc »

Taky bych to tam radši nedával. Před lety jsme meli Mitsubushi L300 a po 5000 tisících střídavého provozu normal a bio se uplně ucpal palivový filtr a proplachovolo se čepadlo a potrubí, vstřiky byly naštěstí v pořádku. všude byl takový voskový smrkanec.
Větší úspory docílíš kvalitní naftou a lehkou nohou.
Uživatelský avatar
bufan1
*
Příspěvky: 92
Registrován: 05 zář 2009, 20:40
Bydliště: Praha

Re: H1 motory

Příspěvek od bufan1 »

Ahoj,
Můžete mi někdo říct jestli se u verze H1 2,5 CRDI 103kw mění rozvody, nebo jestli má řetězy?
V servisu mi řekli, že je to vlastně licence motoru Mitsubischi a , že tam jsou řetězy a nemění se.

Jak to je? Mám najeto práve 110 000Km a samozřejmě jsem nic neměnil.
Díky, je to akutní otázka :-k
Co nejde silou, jde ještě větší silou :-)
maxmin
Příspěvky: 3
Registrován: 05 pro 2016, 22:02

Re: H1 motory

Příspěvek od maxmin »

Jsou motory D4CB zamenitelne? Myslim tim blok+hlava. Zadrel jsem 125kW verzi 2009 a v inzeratech je i par 103kW verzí D4CB vyrazne levnejsich..
Počítám s tím, že turbo, vstřiky a.t.d. by se přehodily z toho výkonnějšího
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“