H1 motory

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jirk
Příspěvky: 9
Registrován: 26 dub 2008, 17:52

H1 motory

Příspěvek od jirk »

Zdravím všechny,

prosím o radu.
Budu kupovat H1 starší model, na převážení stav. materiálů nejlépe třímístný. Nevím si však rady s motorem. Pokud jsem dobře četl, dělal se 2,3 benzín, 2,5d cca 70kw a 2,5crdi 103kw. Jedná se mi spíše o servisní náklady a životnost ne o výkon. Mohl by být i benzín+LPG na který jsem zvyklý a nevadí mi, měl by být ale o cenu přestavby levnější jinak to nemá moc význam.
Popradte prosím jak je to ze servisem, zivotností motorů, případně jestli někdo nedával LPG zástavbu a jaký tip.

moc děkuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: H1 motory

Příspěvek od Espero »

Nejsem automobilní technik, ale pokud vím, tak benzínové motory se už dlouho do H1 nedávají, neboli budou k sehnání hlavně ve starších vozech kolem 10 let a více. Předpokládám, že nebudeš kupovat tak starý vůz a proto benzinový motor by nepřicházel v úvahu. Asi mluvíš o právě vyběhlém modelu H1 a ne o H1 New. U vozidel do roku 2008 se můžeš setkat se dvěma motory o objemu 2,5 litru, CRDi a TCi, TCi je slabší, mám ho i já 73 kW (motor D4BH), nevýhodou je, že ho můžeš snadno zadřít, pokud ho budeš na dlouhých cestách trvale honit u horní hranice výkonu. Rozdíl mezi oběma motory bude i v systému přeplňování. TCi má nepřímo řízené vstrikování, CRdi je o něco výkonnější (kolem 100 kW) a nemá ten hendikep se špatnou konstrukcí chadících kanálů v bloku motoru. Servisní náklady zatím nemám vysoké, pouze olej a filtry, jednou se podělalo něco na svorkovnici u turba, tak mi to opravolali asi za 600,- Kč (najeto 63 tis. Km). Nevýhodou je, že tyto motory mají krátký servisní interval výměny oleje a to provoz prodražuje, proto je pro mě při častější výměně výhodnější kupovat levnější olej (já v pohodě používám 15W-40) a kupodivu proti tomu nemají nic ani servisy.